Project Basiscursus Computergebruik

Stichting Migrascoop heeft gesignaleerd dat ongeveer 3 op de 5 statushouders het gebruiken van een computer erg lastig vinden.

Vaak waren deze statushouders niet of nauwelijks bekend met computers. In hun opleidingen in Nederland moeten ze gebruik maken van een computer en onder meer MS Office programma’s (zoals Word, Powerpoint en Outlook) en van Google voor het surfen op internet. Hun gebrek aan computervaardigheden belemmert het voortvarend opbouwen van hun nieuwe toekomst in Nederland.

Dit was voor Stichting Bestaanskracht de reden om samen met Stichting Migrascoop een basiscursus computergebruik te organiseren. Stichting Zorg en Bijstand heeft de laptops die tijdens de cursus konden worden gebruikt gesponsord. Deze laptops zijn ook voor volgende cursussen beschikbaar.

De ursus is op 25, 28 en 29 november 2019 door een studentdocent gegeven die de basiscursus op maat heeft ontwikkeld voor de statushouders. De inzet van de docent was mogelijk door een donatie van het comité “444 jaar Universiteit Leiden” ( zie artikel van de Universiteit Leiden ).