Project Burendag deelplan 20

Doel

Het doel is om de huidige bewoners van Deelplan 20 (Den Haag, wijk Leidschenveen-Ypenburg) en hun toekomstige buren de rondom hun heen komen wonen een goede start te geven. De huidige bewoners zijn 120 statushouders die wonen in de groepslocatie aan de Koolwitjelaan welke begin 2017 wordt bewoond. Vanaf eind 2018 komen de naar schatting 500 nieuwe buren wonen in de woningen en appartementen die op de kavels rondom de Koolwitjelaan worden gebouwd.

Uitvoering

Er wordt een warm welkom voorbereid tijdens nationale burendag op 22 september 2018. Het belooft een kleurrijk en gezellig feest te worden vol muziek, lekker eten, sport en spel. Voor jong en oud. Een mooie gelegenheid voor de huidige en toekomstige bewoners elkaar te leren kennen in een ongedwongen sfeer.

De uitvoering van het project is in maart 2018 van start gegaan met een klein team van Hecht Leidschenveen-Ypenburg en Stichting Bestaanskracht. In mei was dit uitgegroeid naar een team van 20 enthousiaste teamleden bestaande uit huidige bewoners Deelplan 20 en bewoners uit de wijk Leidschenveen-Ypenburg.

Begroting

Het projectbudget is 8.000 euro. Hiermee worden alle benodigdheden voor het eten en drinken, sport en spel, muziek en geluid, viswedstrijd, EHBO, elektriciteits- en sanitaire voorzieningen ingekocht of gehuurd.

Sponsoring

Het jubilerende Fonds1818 en het jubilerende Stichting Present Den Haag hebben de eerste gift en de impuls gegeven voor dit project. Verder hebben het Oranjefonds, de gemeente Den Haag, Steadion en Stichting Migrascoop financieel bijgedragen. Tot slot dragen VoorWelzijn, Hecht Leidschenveen-Ypenburg en de Stichting Bestaanskracht bij in natura.